Werkgroep KVOB rondt najaarsschouw af en roept op tot aanmelden camera’s
Eind november hebben wij met de werkgroep KVOB opnieuw de jaarlijkse najaarsschouw uitgevoerd op de bedrijventerreinen. Vorige week kwam de werkgroep voor het laatst dit jaar bijeen om de bevindingen te bespreken en de vervolgstappen vast te stellen.
Tijdens de schouw hebben wij samen diverse aandachtspunten gesignaleerd die van belang zijn voor een veilige en goed functionerende werkomgeving. Deze punten zijn in de laatste vergadering besproken en vertaald naar concrete actiepunten. Per onderwerp is afgesproken wie waarvoor verantwoordelijk is, zodat we gericht opvolging kunnen geven en voortgang kunnen bewaken.
Naast de schouwresultaten stond ook camerabeveiliging op de agenda. Wij zien dat camera’s een steeds belangrijkere rol spelen bij het voorkomen en oplossen van incidenten op bedrijventerreinen. Camera’s werken preventief en kunnen waardevol bewijsmateriaal opleveren wanneer er iets gebeurt.
Daarom doen wij namens de werkgroep KVOB een oproep aan jou als ondernemer, maar ook als particulier, om jouw camera’s aan te melden bij het initiatief Camera in Beeld. Met deze registratie weet de politie dat er camerabeelden beschikbaar zijn in een gebied. De politie kijkt niet live mee, maar kan bij een incident snel contact opnemen om beelden op te vragen. Dat helpt bij het opsporen van daders en het beperken van schade.
Door je camera’s zichtbaar te plaatsen en aan te melden, bescherm je niet alleen je eigen bedrijf, maar draag je ook bij aan de veiligheid van de hele omgeving. Samen zorgen we voor een netwerk dat criminaliteit ontmoedigt en bijdraagt aan een prettig ondernemersklimaat in Meppel.
Wil je meer weten of direct je camera’s aanmelden? Ga dan naar
https://www.politie.nl/informatie/hoe-werkt-camera-in-beeld.html
Wij blijven ons via de werkgroep KVOB inzetten voor veilige en toekomstbestendige bedrijventerreinen en houden je op de hoogte van de voortgang!

