Nieuws van de Werkgroep P&O, Save the date!
In december hebben we vanuit de werkgroep P&O de onderstaande informatie gedeeld in de nieuwsbrief. Inmiddels is na navraag gebleken dat deze informatie niet altijd bij degene terecht komt die verantwoordelijk is voor P&O. Om die reden hebben we besloten een serieuze poging te wagen om een up-to-date bestand met contactpersonen voor P&O bij onze leden te gaan opzetten. Hiervoor hebben we 2 verzoeken:
- Zou je als ontvanger van de nieuwsbrief onderstaande informatie willen delen met degene die zich bezighoudt met personeelszaken binnen je organisatie?
- Zouden wij van deze persoon de naam en het emailadres mogen ontvangen? Deze kan je sturen naar office@iccpmm.nl
Alvast hartelijk dank voor de medewerking!
De werkgroep P&O.
Nieuws van de Werkgroep P&O, Save the date!
Sinds september van dit jaar is de Werkgroep P&O weer nieuw leven ingeblazen. Een aantal “oude en nieuwe” werkgroep-leden hebben inmiddels de eerste drie overleggen gehad. Deze drie bijeenkomsten hebben in het teken gestaan van het zoeken naar de toegevoegde waarde voor onze ICC/PM leden. Deze toegevoegde waarde hebben we vastgesteld op een aantal pijlers: organiseren, faciliteren, verbinden en informeren.
Om nog verder het “net op te halen” en onderwerpen te bepalen hebben we met elkaar gebrainstormd. Daarnaast zijn we ook bezig met een belronde onder P&O verantwoordelijken, waarvan we er al een aantal gesproken hebben. Hier rolt veel actuele informatie uit over vraagstukken die spelen onder onze leden. Als je nog niet gebeld bent, dan zou dat de komende maanden kunnen gebeuren.
Concreet hebben we ingezet op twee bijeenkomsten voor P&O’ers/ HR adviseurs en managers, bedrijfseigenaren met personeel, eindverantwoordelijken die P&O in hun takenpakket hebben. De eerste zal plaats vinden op 10 april van 15.30-18.00 uur, de tweede in november (datum wordt nog bekend gemaakt). Daarnaast zullen we deze nieuwsbrief inzetten om actuele ontwikkelingen in het P&O/HR vakgebied met jullie te delen.
Het onderwerp voor de bijeenkomst op 10 april richt zich op het Aantrekken en behouden van personeel. We zullen een keuze maken uit een aantal sub-onderwerpen en hier ook sprekers aan koppelen:
- Werving & selectie en employer branding,
- Opzetten van gezamenlijke opleidingen,
- Sectoraal samenwerken,
- Inzet van statushouders,
- Dealen met instroomsalarissen en cao’s,
- Gebruik maken van vitaliteitsprogramma’s,
- Trainen en opleiden,
- Veiligheid/omgangsvormen/mentale gezondheid,
- Flexibele werktijden/remote werken
Voor de tweede bijeenkomst zal de focus liggen op het toepassen van technologie en AI om je organisatie “toekomstproof” te maken en de rol hierin van HR als strategisch partner.
Zet 10 april alvast in de agenda! De exacte gegevens zullen we nog communiceren. Het is een kans om mee te praten en te denken over actuele onderwerpen die ons allemaal aangaan. Uiteraard sluiten we de bijeenkomst af met een netwerkborrel.
De werkgroep P&O.
(De Werkgroep P&O bestaat nu uit: Paula van Eerden (Trankiel), Mabel Baumgarten (Met Mabel, recruitment en HR), Tineke van de Water (Gemeente Meppel), Jan Timmerman (Bureau Vitaal), Jesse Compagner (BoomLab), Laurens Hoevenberg (Kenniscentrum Sociaal Domein) en Gertjan Holterman (ICC/PMM, AT7T9 werving & selectie)).